historia!

Håller på med en rapport i historian och man fick välja om en historisk händelse.. och jag valde Anne Frank. Började i dag och har redan gjort nästan två sidor. Har letat på internett efter rätt info. Ganksa svårt att hitta.
Men när man läser om allt så förstår man verkligen hur de va på den tiden, de var ju sjukt hemskt. Och i dag skulle jag aldrig i hela mitt liv kunna tro att ett liv kan se ut så. För att man tror på en viss religion så ska man inte få göra vissa saker. och till slut tar de en till ett koncentrations läger där de antingen får jobba eller de gasas ihjäl. Det finns inte i mitt huvut att man kan göra så mot människor. Spelar väll ingenroll vad folk tror på eller liknande.. Min teori är att man borde få tro på de man själv vill tro på, och ingen måste att tro på de föräldrarna tror på. De är helt sjukt att folk kan vara så insatta i deras religioner så att de skapar krig, vad är de bra för? Absolut ingenting, de ger ingenting utav de heller.
Nej tänk om man levde i en värld där de inte fanns krig,svelt, fattigdom, sjukdommar. Alla levde helt friska, då skulle folk inte få uppleva den sorg som vissa personer går runt på hela tiden varje dag.
nu ska jag sluta vara så "duktig" och ta mitt pick och pack till soffan där mitt ägg står och väntar! hooooooj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0